Bibik Kejang Gara-gara Harun Salim Bachik

>> 09 Disember 2011

Bibik Menjawab Telefon...

Kali pertama,
Pemanggil (X) : Helloooo...Apakah ini kediaman En Harun Salim Bachik..??
Bibik (Y) : Maaf, salah nombor...Ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud...

Kali ke-2,
Pemanggil (X) : Helloooo...Apakah ini kediaman En Harun Salim Bachik..??
Bibik (Y) : Maaf, salah dail ni, encik..!! Ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud. (jawabnya kesal)

Kali ke-3,
Pemanggil (X) : Helloooo...
Bibik (Y) : Eeeh..Lagi-lagi kamu!!..Awas ya!! Walau saya cuma pembantu, tapi saya bisa laporin kamu ke polisi!! (marah sangat dah ni!)
Pemanggil (X) : Apakah ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud..??
Bibik (Y) : Aduuuh..Maaf yaaa, tadi soalnya ada beberapa kali salah sambung. Mau cari siapa tuan..??
Pemanggil (X) : Harun Salim Bachik...
Bibik (Y) : ??!!@#@$!! (sambil usap-usap dada)

Kali ke-4,
Pemanggil (X) : Helloooo...
Bibik (Y) : Kurang ajaaar!! Kamu punya nyawanya berapa hah!!!
Pemanggil (X) : Saya Syed Mahmud...
Bibik (Y) : Aduuuh..Maaf tuan! Sorry sekali, tadi ada orang gila telpon! Ada perintah apa tuan..??
Pemanggil (X) : Segera panggil En Harun Salim Bachik..!!
Bibik (Y) : Hah..!!?? (pengsan)

10 minit kemudian, setelah tersedar daripada pengsan,
Pemanggil (Z) : Hallooooo... (suara berbeza berbanding panggilan-pangggilan terdahulu)
Bibik (Y) : (Oh ini suaranya lain...) Mau cari siapa tuan..??
Pemanggil (Z) : Ini kediaman keluarga Tuan Syed Mahmud??
Bibik (Y) : Iya betul....
Pemanggil (Z) : Saya Harun Salim Bachik, tadi ada orang cari saya??
Bibik (Y) : ??@#$%^??... (terkejang)

kenapalah nama HSB yang digunakan? memang kena gak dengan orangnya. bila baca balik cerita ni hari tu, boleh lagi aku suka sorang. padahal dah lama dah kot cerita ni. idea siapalah ni. memang kreatif. haha...

0 komen:

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP