Ubah Read More Link Kepada Read More Button

>> 16 Januari 2011

erm...kadang-kadang aku punya entri panjang. tambah lak entri tu penuh dengan gambar. semua pun tau untuk mengatasi masalah tu, kita insert jump break time compose entri baru. kalau yang tak pernah guna jump break ni boleh tengok dalam gambar kat bawah. mende yang dalam bulatan tu...


pasal mende ni, rasanya memang banyak kebaikan kalau entri panjang or ada elemen kejutan. haha...lagipun dapat meringankan beban orang yang datang kat blog kita. kasi ringan sikit ma nak loading. orang pun tak menyampah sangat nanti kalau nak masuk lagi...

jadi aku nak kongsi satu mende yang baru aku buat semalam. berzaman dah mende ni. cuma aku sorang je baru buat sebab da bosan tengok read more link yang original tu. korang tak bosan ke? haha...


aku try google untuk ubah read more link kat blog aku kepada read more button. then, terjumpa website ni. baca-baca sikit tutorial dalam tu. tutorial tu ada ajar gak nak align kat mana read more button tu. tak payah mana pun. kalau orang macam aku boleh buat korang pun boleh buat ma. haha...


dalam website tu gak ada banyak lagi mende yang boleh kita explore. nak, tak nak je la. dulu time rajin cari template untuk blog, aku pernah dah masuk website ni tapi tak berkesempatan nak explore trick dalam tu sebab dalam mood malas (rajin untuk cari template je ma). haha...


lastly, aku pilih gambar kat atas ni untuk dijadikan read more buttton dalam blog aku. gambar kat atas ni bersumberkan photobucket. gambar yang dalam website kat atas tu tak menjadi pilihan hatiku ma. sebagai inisiatif korang boleh gak cari gambar kat website lain or create sendiri kalau rajin. senang je kot. haha...

kepada yang berminat boleh la melayari website ni ye. klik kat SINI. aku linkkan terus kepada tutorial yang aku dah buat ni. aku nak buat sendiri tutorial tak pandai lagi. haha...

semoga berjaya!
TQ sebab baca

0 komen:

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP