Semangat Keje

>> 04 Januari 2011

erm... pernah dulu time praktikal, aku kena buat keje-keje yang tak de kaitan ngan bidang aku. keje cikai-cikai. naik bosan pun ada sebab boleh katakan tiap-tiap hari aku buat keje tu. camdoh je rasa bila amek diploma tapi buat keje cam siot. bukan nak bangga ngan diploma aku, cuma feel tak bes je ma...

tapi naseb baik ade sorang membe ni cakap kat aku time tu. keje macam mana pun kalau kita ikhlas buat da dapat pahala. tambah lak keje tu da jadi ibadah dah. tu pun kalau niat betul la...

bila dia cakap macam tu, baru semangat aku datang balik. ye la... daripada aku buat keje tak dapat pape (elaun kompem dapat time praktikal) baik aku try cari pahala. sampai habis praktikal aku dok amal mende tu dan lapang je kepala rasa. haha...

sekarang ni lak dah keje. situasi yang sama datang lagi. tapi bukan wat keje cikai-cikai dah la. cuma suka or tak suka je. keje yang aku tengah buat sekarang ni memang bukan kegemaran aku la. orang lain kat office pun ramai tak suka gak kot. tapi bila aku praktik mende sama time aku praktikal dulu, rasa bes lak wat mende ni...

sampai rasa tak sabar nak gi kerja esok. pastu wat OT sikit-sikit. masuk gaji nanti boleh shopping sikit-sikit. bagi mak sikit-sikit. simpan sikit-sikit sebelum sakit...

yang penting enjoy je la time wat keje. tu yang aku tengah cuba... :)

0 komen:

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP