Aurat-aurat Yang Dimaafkan?

>> 21 Januari 2011

Salam 1Malaysia,

Kepada Perdana Menteri, bekas Perdana Menteri, Menteri Agama, Mufti-mufti dan ulama muda tarbus, ingin saya bertanya sebuah persoalan bagi menambahkan ilmu pengetahuan yang serba-serbinya lemah ini.

Soalannya berbunyi - Adakah etika pemakaian seperti di bawah boleh dimaafkan?

Ini bersukan, boleh dimaafkan...?

Ini juga mungkin boleh dimaafkan...?

Ini alasan pekerjaan, jadi boleh dimaafkan...?

Ini artis, jadi ia boleh dimaafkan kerana menjalankan tanggungjawab...?

Ini sudah tentu boleh dimaafkan, kerana dosa 'tersebut' boleh dikambus dengan pahala bacaan Al-Quran itu?

Ini boleh dimaafkan, dan menjadi contoh terbaik...?

Tetapi yang ini langsung tidak boleh dimaafkan kerana telah mencemar perkarangan masjid! Kalau perempuan berbaju putih itu orang Islam, sudah tentu hukuman berat menanti beliau sepertimana yang berlaku kepada orang-orang Islam yang lain...

Fikir-Fikir... nanananana...


APAN menambah : start dari ayat ni baru aku yang taip. aku takkan taip '1M' cam starting kat atas sekali tu dalam blog aku kot. haha... peringatan untuk diri aku gak. bukan nak cakap aku ni tak buat salah. sekadar mengingatkan sesiapa yang lupa tu. lagipun terperanjat gak mula-mula tengok gambar no. 2 tu. sekolah mana la ajar pakai macam tu. haha...

sekali lagi, fikir-fikir la weh...

0 komen:

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP