Aku Praktikal : Peristiwa

>> 23 Jun 2010

erm... agak bosan gak bila dah habis praktikal ni. world cup pun sampai tak tertengok. dulu je plan giler babeng nak tengok puas-puas kat rumah. tapi bila dah ada chance tak tengok pulak. hmmm... tu la manusia kot.

memandangkan aku baru habis praktikal pada 18hb Jun lepas, aku nak bawak anda semua mengenang kembali peristiwa yang berlaku sepanjang 6 bulan aku praktikal. antara peristiwa yang berlaku ialah: pergh... cam karangan sekolah dah. layankan aje!
  • disaman jpj... time ni aku odw balik dari office. dan dan lepas selekoh sikit je, aku dah terperangkap oleh mereka. aku pun buat muka tak bersalah je time tu. padahal moto tak tampal stiker P depan belakang. terima lah aku saman pertama dari jpj. tapi sampai sekarang pun tak gi bayar lagi...
  • aku dilanggar... time ni aku odw balik dari office gak. dah nak sampai rumah sewa dah pun. memang agak banyak kenderaan di atas jalan. aku dengan slumber je masuk simpang untuk ke kanan. akibatnya, moto kriss aku dilanggar oleh sebuah moto rxz ni. habis bersepai aku punya mudguard depan. aku tengok si pelanggar tu tak berhenti pun, aku pun teruskan je la perjalanan aku ke rumah dalam keadaan motor tanpa mudguard depan. cool je. haha...yang ni salah aku kot.
  • kehabisan minyak... yang ni lak berlaku semasa aku odw ke office. time tu meter tak boleh pakai. tak de modal lagi nak repair. tengah stop kat traffic light, pastu tiba-tiba moto kemampusan. dengan muka slumbernye aku menolak motosikal aku perlahan-lahan ke stesen minyak berdekatan walaupun banyak mata yang memerhatikan ma...
  • terbabas... time ni bukan odw pergi or balik office. yang ni berlaku ketika dalam perjalanan balik kampung. dah dekat dah pun sebab dah masuk area kampung aku dah. tah macam mana boleh terbabas lak. nasib baik tak de pape cume habis duit repair moto je la...
  • tayar pancit... peristiwa ni berlaku dalam 3 kali gak la selama 6 bulan aku praktikal ni. yang ni memang mendatangkan tekanan hidup kerana menyebabkan aku terkapai-kapai di bahu jalan lebih daripada sejam. tambah lak sorang-sorang. yang sekali tu berlaku time kat office tak pe lagi, ni kalau happen time aku balik kampung memang tertekan sey...
haha... semuanya membabitkan motosikal buruk aku. dan semua tu hanya tinggal kenangan dan akan dijadikan pengalaman di hari mendatang. harapan aku, semua tu tidak terjadi lagi ma. sikit pun tak bes...

and, inteview kerja hari tu berjalan dengan lancar. cuma keputusan samada aku diambil atau tidak je belum tau lagi ma. apelah nasib...

7 komen:

Shuk 6:56 PTG, Jun 23, 2010  

byk btul dugaan ko time praktikal..agaknya suruh tuannye tukar motor baru kot..huhu~

APAN 6:59 PTG, Jun 23, 2010  

nak tukar yg prob tu bro...
:)

yua 9:14 PTG, Jun 23, 2010  

stp dugaan ad hikmahnya.. sabar je yer bro :)

Tanpa Nama,  9:32 PTG, Jun 23, 2010  

lepak je brader. rocksteady. lagi2 mase minyak moto abes ek. heheheheh

so ko pegi nilai la hari tu? keje ape weh? haa alang2 dpt keje kang boleh singgah uniten la! ^.^

APAN 9:37 PTG, Jun 23, 2010  

betol tu sis yua.huhu...

xtau dpt ke tak ma. tu pun kalau dapat la paie weh...mls lagi nak berangan sampi ke uniten tuh. aku takot ngan kehampaan... :)

rhapsody LiN 7:05 PG, Jun 24, 2010  

ehehe... kite geng lah bro. eksiden tu bende normal dalam idup. :p

Tanpa Nama,  8:57 PTG, Jun 24, 2010  

ayat mcm spm.

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP